tisdag 2 september 2008

Sammanfattning av dagen..

...bli tyvärr utan bilder från peking....Min telefon ville inte "connecta" med datorn.. Så typiskt när jag för en gång skull medvetet tagit bilder för att lägga ut på bloggen! Får helt enkelt återkomma med bilder..

Dagens som gick började för min del med en löpartur på 45 minuter. Klockan 7.30 ringde klockan, trött men motiverad att se mig omkring på morgonkvisten. Började med en rask promenad mellan högusen för att avsluta på löparbanan som slingras genom vackra snår. Fått för mig att ett vara är 1 km..? Tyckte jag höde det var någon som sa det. Jag blev iaf kvar på banan i 3 varv, sen lessnade jag då jag blev omsprungen hela tiden. Ben och kropp kändes tunga. Sprang hemåt vårt hus; B8 igen och gjorde mig iordning för frukosten.

Runt 10 snåret samlade vi ihop killarna för lagmöte och presentation av planeringen av dem kommande dagarna. Två goalballpass hinner vi med innan Invigning och Matchstart.

Väl efter vårt möte passade jag på att kila ner till fitnesscentret för att testa gymmet. Som helt klart få godkänt av en gymnörd som mig =) Jag körde igenom ryggen och lite axlar med. Kändes även tugnt på gympasset. Kan hända att kroppen inte riktigt ännu ställt om sig från Sverige till Kina och flygresan.

Innan lunch körde vi vårt inplanerade Yogapass som vi numera har som rutin i herrlandslaget. Kul och se hur killarna har utvecklats sen vi började. Värt och nämna är att Henrik, vår coach också idag deltog =) Hoppas på en fortsättning och utveckling på den fronten med ! :P
30 min yogaträning med inslag av balans, rörlighet, stabiltitet genomfördes framför vårt boende på gräsmatta. Åskådare var det också. La märke till en kines som stort intresse följde våra rörelser, han såg minst sagt seriös ut i sin blick...när yogapasset väl var klart påbörjades den berömda brottningen som vi ar i laget. Jag tror att det 3 man i en hög och då kunde man skymta ett leende på kinesens läppar och ett lättnad i blicken. =)

Efter lunch bar det iväg till Matcharenan för veckans första goalballpass i just matchhallen.
Kändes spännande att åter igen vara tillbaka, nu vill man bara att turneringen ska sätta igen.

Väl åter i byn, middag, vila oc genomgång av matchställ. Avslutade kvällen med Henrik som tog mig på en rundtur i byn. Vi fann både disco- och filmrummet =) Det finns något för alla här!

Dags att sova...imorgon; Yoga 7.30, Återhämtningpass; förmiddag, Snabbhetspass i gymmet; kvällen!

Reportag om Fatmir och Stefan i Skånska Dagbladet som kommer i tryck imorgon;
http://www.skanskadagbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080902/SPORT/389639454/0/NYHETER

Stefan Gahne, Fatmir Seremeti & Jennie Hammarström

Inga kommentarer: