tisdag 9 september 2008

Vinst mot Iran!

Denna tisdag har kännts som en lång dag... Började med sovmorgon =) Åkte vid 9 för att kolla min dator, tillbaka vid 12, tog med laget på en uppfriskande promenad och en liten yoga stund. Därefter blev det en senare lunch för att sen bege oss till matcharenan. Väl på plats efter en lite lättare krockincident på vägen dit med bussen flöt uppvärmningen och förberedelserna på bra. Idag var det himla drag på läktaren, publiken sjöng, klappade och tjoade innan matchstart, underbar o peppande känsla. Önskar man kunde få spela själv. =) Vi inledde matchen bra och halvtid stod det 6-1, slutresultatet blev 10-5 l, 3 viktiga poäng till i gruppspelet. Två matcher kvar. Imorgon Kanada kl 20.00 ( 14.00 svensk tid) och på Torsdag möter vi USA. Två grupper varav 6 lag i varje. De fyra bästplacerade lagen går vidare till slutspel och kvartsfinal. Se länken för resultat och kommande matcher; http://results.beijing2008.cn/WRMP/ENG/Schedule/GB.shtml

Efter vår match och vinst stannade vi kvar för att hejja på damerna i mötet mot Danmark. Tyvärr slutade macthen 2-1 till danskorna. Imorgon möter dem Kina, nya tag, tuffa tjejer! =)

Min kväll avslutades med middag tillsammans med laget, sen bar det av til gymmet för konditionsträning. 45 min på löparbandet var allt jag lyckades, orkade och hann åstadkomma. Undrar hur dagsformen kommer vara när man är tillbaka på jobbet? Höstsäsong lika med högsäsong i gymvärlden. Jag gör så gott jag kan här borta, men jag intalar mig själv att min kropp mår bra av denna träningsvila och det vet jag att den gör...=) men man blir så inspirerade av alla idrottsmän och kvinnor här att det spritter i kroppen!

Avslutningsvis får jag stolt meddela att det blev medalj idag igen för svenska truppen och Viktoria Wedin, Sundsvall (värt att nämna då det är min ursprungliga hemort) Efter en rafflande jämn final tog Viktoria Wedin bronset i liggande luftgevär. Läs mer här

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hejar allt vad jag kan och är övertygad att snart är det er tur att ta emot medalj!!!